W PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni trwają intensywne prace związane z modernizacją infrastruktury, dzięki której będą budowane największe okręty w historii polskiej branży stoczniowej. W tej inwestycji najbardziej rzuca się w oczy Hala Kadłubowa, w której będą montowane kadłuby wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
Przez cały tydzień specjaliści z niemieckiej fabryki Rolls-Royce Solutions GmbH w Friedrichshafen wraz z przedstawicielami PGZ Stocznia Wojenna z Gdyni testowali wyposażenie przyszłej fregaty ORP Wicher. Przeprowadzono test głównych jednostek napędowych oraz silników napędzających generatory.
W mediach społecznościowych pojawił się dokument brokera ubezpieczeniowego Mentor S.A., dotyczący sprawy ubezpieczenia budowanych okrętów programu "Miecznik". Firma odpowiedziała na zarzuty dotyczące zapłaty za usługę, choć jednostki jeszcze nie powstały.
Polska Grupa Zbrojeniowa zapłaciła 157 mln zł za ubezpieczenie trzech fregat budowanych w ramach programu Miecznik, choć budowa pierwszego zaczęła się niedawno - poinformowali wiceministrowie obrony i aktywów państwowych Cezary Tomczyk oraz Marcin Kulasek.
Zakończyły się próby fabryczne silnika wysokoprężnego MTU 20V8000M71 przeznaczonego na pierwszą z trzech fregat Miecznik, budowanej od sierpnia ub. r. W niedalekiej przyszłości zostanie on dostarczony do gdyńskiej stoczni celem umieszczenia go w siłowni okrętowej.
Babcock International Group aktywnie wspiera konsorcjum PGZ-Miecznik w ramach programu dostawy trzech wielozadaniowych fregat dla polskiej Marynarki Wojennej, a wiedza i doświadczenie firmy mają pozwolić usprawnić realizację tego kluczowego dla polskiego bezpieczeństwa przedsięwzięcia.
Trwają intensywne prace budowlane przy największym obiekcie w gdyńskiej stoczni. Obiekt, w którym będą montowane kadłuby wielozadaniowych fregat programu "Miecznik" nabiera oczekiwanego wyglądu tak od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Pojawia się w nim także kluczowe wyposażenie przeznaczone do prac stoczniowych.
PGZ Stocznia Wojenna podpisała z firmą Terma umowę na dostawę systemu bezpośredniej obrony okrętu C-Guard, który zostanie wykorzystane przy budowie wielozadaniowych fregat w ramach programu Miecznik dla polskiej Marynarki Wojennej. To kolejny dowód współpracy z podmiotami zaangażowanymi w dostawy kluczowego uzbrojenia i wyposażenia dla okrętów, które w latach 2029-2031 wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów.
Imponujące inwestycje PGZ Stoczni Wojennej coraz bardziej nabierają kształtów. Wrażenie robią nie tylko rozmiary budowanej Hali Kadłubowej, ale także sprzęt, przy pomocy którego jest wznoszona. Na obiekcie zamontowano właśnie olbrzymią bramę, której powierzchnię można porównać do powierzchni trzech boisk do koszykówki. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET.
Zastępca Szefa Agencji Uzbrojenia płk Piotr Paluch w czwartek w Sejmie zapewnił, że program budowy trzech fregat dla Marynarki Wojennej RP jest realizowany zgodnie z harmonogramem i nadal będzie finansowany.
Nagrody im. kapitana Leszka Wiktorowicza 2024 wręczone
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków
Załogant wycieczkowca zaatakował pasażerkę
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem